Мало, мабуть, знайдеться тих, хто б не полюбляв комікси. У київському Goethe-Institut 11 грудня проходили воркшоп та лекція «Три візії коміксів», на якому побувала завідуюча бібліотекою-філією №11 Тетяна Венгрова. Керівник воркшопу Борис Романов зруйнував стереотипи більшості учасників, що комікси – це лише дитячі казочки в малюнках. З їхньою допомогою можна висвітлювати ряд соціальних проблем.
Під час заняття розглянули комікс «Рибний день». У ньому йдеться, як були зруйновані дружні відносини між людьми і рибами. А сталося це тому, що люди повірили брехливій пропаганді свого президента. Власне, під час обговорення коміксу учасники провели паралелі між «рибною» історією та Голокостом.
Таких маленьких комісів у проекті 39, деякі з них інтерактивні. Той же «Рибний день» можна подивитися в «живому» варіанті. Через те, що кожен з коміксів порушує окрему гостро-соціальну проблему, їх можна застосовувати як матеріал для проведення неформальної освіти з дорослими та підлітками, адже комікс – це чудовий інструмент для соціального активізму. Першу частину заходу завершила лекція Бориса Романова «Комікс як інструмент для соціальних зрушень».
Далі на учасників заходу чекала лекція «Комікс та весь інший світ. Погляд на міжнародну комікс-сцену – від книг та видавництв до фестивалів, музеїв, репортажів та перформансів» від німецького коміксиста Кай Пфайффера. Він показав, які комікси зараз читає Європа, а також відкрив секрет, як можна популяризувати свої твори в соціальних мережах.
«Комікси – це цілий маленький світ, який розуміють усі, тому що кожна картинка несе якісь емоції, – ділилася враженнями Тетяна Венгрова. – Якщо раніше я бачила тільки гумористичні комікси, то на цій зустрічі нам показали ті, які порушують і філософські питання, і питання соціальних прав. За типом малюнків вони також дуже різні, абстрактні, мінімалістичні…
Усі види живопису можна використати в коміксах. А ще є товсті книги коміксів, які називаються графічними романами і мають цілу армію прихильників. Майже кожну проблему можна висвітити за допомогою цього жанру. Тому, як інструмент неформальної освіти, комікс просто ідеальний. Нас навчили, як працювати з коміксом у групі та показали вправи, під час яких можна створити свою власну ілюстровану історію».
|